Om

Lær din kørelærer at kende

Hvem er Ole D Køreskole?

Om mig
Jeg hedder Ole Danielsen, er 51 år og tidligere boet, både i Pindstrup, Ryomgård, Randers og Grenå. I dag bor jeg i Auning sammen med min familie, hvor vi nyder den lille by, og området med den flotte natur.

Jeg har i de “unge” år spillet divisionshåndbold i Grenå og senere seriehåndbold rundt på Djursland. Lidt fodbold om sommeren i oldboysrækkerne, har også været hyggeligt, men har nu pga. alderen og skader, slået mig på cykling i stedet for. I 2019 cyklede jeg Europas hårdeste motionsløb i Frankrig på 180 km, over 4 Tour De France bjerge med 5.000 højdemeter, hvor jeg sad 11 timer i sadlen…det var hårdt(o;

Brancheskift
Jeg har tidligere arbejdet som sælger i tøjbranchen og kørt land og rige rundt i 20 år, så det er da blevet til omkring 1,2 millioner kilometer på landevejen gennem årene.

Nu skulle der prøves noget andet, og jeg har ofte tænkt på at blive kørelærer, derfor opsagde jeg mit job i marts 2019, og begyndte den seje kamp med først, at erhverve mig alle kørekort kategorierne, og dernæst en pædagogisk grunduddannelse i voksenundervisning.

Efter 8 måneders uddannelse hos AKI Kørelærer Institut i Århus, diverse eksamener og hårdt bogligt slid, er jeg nu uddannet kørelærer til kategori B.

Ole D Køreskole

I min køreskole ligger jeg vægt på, at undervisningen foregår på en seriøs baggrund, hvor vi følger Rigspolitiets Retningslinjer for undervisningen, så eleverne er garanteret den lovpligtige læring, som alle kørelærer skal overholde.

Men vi skal også huske at hygge os og have det sjovt, og det skal være en god oplevelse, at tage kørekort ved mig, derfor vil der altid være lidt snacks og drikkevarer til hver teoriaften.

Motorvejskørslen laver vi til en socialtur til Tyskland, det plejer at være super sjovt og lærerigt, da alle kan drage gode erfaringer, også når de andre kører bilen.

Skolevognen
Du kommer enten til at køre i en Volvo V90, hvor du sidder i lækre lædersæder, og lærer at køre en stor bil, eller i en Peugeot 208 (Det gule lyn), som er kvik og nem at parkere i bymidten.

(Foto: Martin og Ole D)

Målet
Mit vigtigste mål er, at eleven er godt forberedt, når han/hun skal til teoriprøve og senere til den praktiske prøve, og at de har erhvervet sig de bedste forudsætninger for, at blive en hensynsfuld, ansvarsbevidst og frem for alt, en sikker bilist.

ole d køreskole

Industrivej 14,